söndag 1 september 2013

Gah!!!

Wow, det är tur att jag inte har fyra barn hemma jämt!
My God, jag är helt slut!!!
Lilla E var supertrött efter lunchen och bara skrek, bråkade och hade sig, en ropade från toan att pappret var slut och en annan ville ha mer sylt till pannkakorna! ("Och det ska vara en sådan där rolig "sylt-virvel" som du gjorde förra gången...")

Vilohem nästa?!

Lilla E däckade till slut efter att jag fått säga till de andra barnen att gå ut och leka för de förde sånt liv. 

Trött liten plutt!

När lillan sov och de andra var ute passade jag på att snabbt slänga i mig en kopp kaffe!

Tidigare idag gick hon lös på mina kakböcker. Kanske blir en liten bagerska av henne :-)

Mitt i alla barnpassning skulle jag köpa en extra barnstol som mamma ska ha i sin bil. Det var egentligen meningen vi skulle träffas vid Ikea, men H hade inte kommit hem än (var på Öland och cyklade cykel-tävling) och de blev färdiga lite tidigare än planerat så de var snälla och kom runt och lämnade den!
Så otroligt skönt att jag slapp trycka in alla barnen i bilen!

Till lunch blev det pannkakor!

Klart det måste bli favorit-lunch när vi har besök!

Många pannkakor blev det...

... och alla gick åt!

När de andra barnen blivit hämtade av sin pappa och H också var hemma så kom barnensmormor på besök och tog en fika. 
Hon ska iväg på mässa med jobbet och sedan vara borta över helgen så vi passade på att träffas.

Kärleksmumsen och...

... mina suspekta "grottor".

Sedan blev det lite mysigt häng i soffan innan det var dags för läggning. 
Stora E var ute och lekte med grann-kompisen och H smet iväg på fotboll så det var bara jag och lilla E. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar