lördag 7 september 2013

Sjukstuga

Jahopp, då var det dags. Förskolebacilluskerna har nått lilla E och nu är hon förkyld och är rejält gnällig. Känns inte som hon har feber i allafall. 

Hon var lite gnällig igår med, så hon kanske var på gång att bli risig då. 
När vi kommit hem mitt på dagen och jag fått henne i säng efter mycket kämpande så pös stora E iväg och lekte med kompis. Såg inte skymten av honom förrän det var dags för middag. 
Jag satte mig ner och kokade snabbt en kopp kaffe. 

Och kan ni tänka er, jag fick dricka den i lugn och ro!

Favorit-muggen och mamman njuter av underbart väder och en stund av stillhet. 

Super-söta små fossingar ❤

På eftermiddagen tog vi oss en sväng till lekplatsen och hinken och spaden passade bra i rutschkanan tyckte lilla E. 


Lilla E tyckte det var en bra idé att ta ut golvmoppen och städa vägen... :-D

På kvällen var det vm-kval. Irland-Sverige. En riktig ödesmatch som vi lyckades vinna. Än är det inte kört, även om jag inte tror det går hela vägen. 
Stora E lade sig på mattan mot slutet. Trodde bara han låg och slappade men när jag tittade närmre så hade han somnat, sötnosen! 
Han hann se alla målen i allafall.

Trött liten tjeja ligger hos mamma och myser i soffan idag på morgonen. 

Lite piggare och har mågon slags gympa...

Lånar storebrorsans hjälm och kör bilen. Tok-fia!

Äntligen lyckades man fånga stora E på bild! Han har varit och lekt hela dagen med kompisar så vi har knappt sett röken av honom. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar