lördag 21 september 2013

Massa fotboll och en ond rygg

Ja, det har det verkligen varit i helgen!
Bakning, fotboll och fotbolls-cup. 
Och så lite hederligt helg-mys på det!

Så här började lördagen. Inte illa va?!

Sedan blev det faktiskt bakning! 
Blev muffins, choklad- och lakritsmuffins.
 
Fick dessa fina formar av mamma som hon köpt när hon var i Paris!
Tyvärr missade jag att tänka...
De hade behöver vara inne en stund till i ugnen, för formarna var mycket tjockare än vanliga muffins-formar. 

Lakritsmuffinsen blev bra ändå, men chokladmuffinsen blev lite väl kladdiga, till och med för mig som annars gillar kladdigt!

Lakritspulvret är min nya favorit! Sååå gott!

Kom på en annan favorit som jag inte gjort på ett tag nu, biskvier. Vad tror ni om lakrits-biskvier?  Min lakrits-galna hjärna skriker JAA!!! :-D

Lite mysig läs-stund med lilla E innan vi gav oss iväg på match! 
Totte är en favorit!
Sedan bar det iväg till mormor och morfar medan vi tog oss till Guldfågeln Arena. 

Nu är det dags, äntligen match!
Trist bara att det var så fruktansvärt dålig publiksiffra, sämst i år tror jag. 
Matchen i sig var väl inte heller nervittrande... FF vaknade för sent, hade några skott i stolpen och ribban, men ingen som ville krångla sig i mål. 0-0 slutade denna halv-jäspiga tillställning. 
Stora E var i alla fall glad. I halvtid, när vi flyttade och bytte sida, så träffade han bästa kompisen så de satt och ropade,  hejade och busade tillsammans. 

När vi kom hem och hämtat lilla E så blev det lite kvälls-mys i soffan, pånarrande med lite kuddar för barnen... 
Mina finingar, där hade de det gott tillsammans! ❤

När barnen kommit o säng var det dags för föräldrarna att få lite mys. Smarrig plocktallrik och lite vin. 

Rock on!
Coolt vin, men inte det godaste jag smakat. 

Söndag och dags för fotbolls-cup! Stora killen, tröja nr 8 fick han denna gången. ❤

Lilla E gillar ju också att spela boll, så för att underhålla henne lite tog vi med oss en egen boll hemifrån och hon sprang runt och sparkade på den ett bra tag! 

Har hittat en liten förr i gallret och vill öppna den. Synd att det var hänglås på ;-D
I bakgrunden tränar A-laget. 

Stora E står i mål en av sina ordinarie matcher och gör det bra. Två förlorade matcher och två vunna. Dessutom blev det en "bonus-vinst" då han hoppade in och stod målis åt ett av de andra FF-lagen då de saknade en målvakt. 

Sista matchen spelad och grabbarna tackar varandra!
Sötisar!

Lilla E fortsätter fotbolls-temat hemma och vi tittar på lite Allsvensk fotboll, Helsingborg-Syrianska. 

Tyvärr så slutade väl inte dagen allt för bra. Jag började känna av att jag hade ont i nedre delen av ryggen när vi var iväg på cupen. Ju längre dagen gick, desto värre blev det. 
Ringde vårdcentralen, de gav mig tips på receptfri medicin som jag kan ta, en kombination av två olika. Får hoppas att det gör susen, annars blir det att ringa dem igen och få tid hos läkaren. 
Så idag har jag varit hemma från jobbet och kommer vara det imorgon också.

Avslutar med en härlig bild på min fina lilla stad :-)


Nu ska jag försöka hitta ett bekvämt läge för lilla ryggen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar