måndag 2 september 2013

Uppe med tuppen

Eller, kanske till och med innan tuppen!
Klockan ringde 05.25, pip!
Ingen annan i familjen vaknade så jag smög upp, fort som attan, drog på mig kläderna jag lagt fram i går kväll och gjorde mig iordning på en halv blinkning. Skippade frukosten, för att inte slamra så att de andra vaknade och susade iväg i bilen. Var på jobbet vid 06.00!
Hua, jag fick äta upp det sedan för jag blev jättetrött när jag hämtat barnen efter lunch. 

Stora E lekte som vanligt med kompis och jag och lilla E hängde inne en stund. Hon var trött, vaknade när jag skulle bära henne till bilen, hon hade inte kunnat hålla sig vaken till jag kom och hämtade. 
Vi kikade på film och jag försökte få henne till att somna igen, men det gick inte. 

Framåt eftermiddagen blev det finare väder och vi tog oss en sväng till närmsta lekplats, 20 meter bort. :-)

Rutschkane-bus, härligt att kunna åka själv!

Bjuder på lite bilder från den lilla mini-utflykten. 

Stora E var också med oss en stund innan det blev mer kompis-lek för honom och han försvann igen ;-)


Ibland skymtade man stora E borta vid sand-högarna. 

En fin dag, men det märks att det är höst nu. Mycket svalare och tidigare under dagen vräkte regnet ner under flera timmar. 

Det blir nog tidig läggning idag. 
Lilla E verkar vilja ha mig i närheten. Vaknar till och ropar efter mamma ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar