måndag 9 september 2013

Baka!

Uppe alldeles för sent. 
Blir lite knas när man är trött och somnar 
med barnen när de ska nattas. 
Igår nattade jag båda barnen och 
lyckades somna vid båda tillfällena. 
Sedan kunde jag inte somna utan låg och 
vred på mig i sängen och lyssnade på 
när lilla E pratade i sömnen. 
Väldigt sött! ❤

Jippie! Jag har lyckats baka! 
Fantastiskt smarriga muffins, eller ja,
hälften av dem iallafall. 

Jag bestämde mig för att, som vanligt,
experimentera lite med smeten. 

De bruna är vanliga chokladmuffins,
medan de lite ljusare är lakritsmuffins...

Som det lilla lakritstroll jag är måste man
ju prova att "lakrits-fiera" allt! :-D

Chokladmuffinsen blev gudomligt goda i
all sin enkelhet. 
Lakritsmuffinsen slank ner de med, men
hade nog mått bra av lite lakritspulver till. 

Nu, dricka kaffe och njuta muffins medan
lillan sover och stora E är iväg och leker
med kompis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar