onsdag 25 september 2013

Munkar!!!

Ja, tjena, här har det blivit munkar. 
Äntligen! Så sugen som jag har varit!

Här har vi de "nakna" munkarna innan de piffas till :-)

Då kör vi! Måste ju prova lite olika smaker!

Här har vi resultatet. Tyvärr blev de lite torra. Det blev "minisar" och jag friterade dem nog lite länge. 
Men, de slank ner ändå. Inte många kvar idag! :-o

En helt vanlig munk, penslad med smör och doppad i socker. 

En lakrits-munk! Klart jag var tvungen att testa lakrits på mina muffins, lakrits-troll som jag är! Mycket gott om jag får säga det själv!

Kardemumma blandat med socker var inte heller så dumt!

Dessa var mest till barnen, lite färgglada strössel-munkar...

... i härliga pastellfärger. 

Kom på lite sent i processen att man ju kan fylla munkarna... Blev bara några stycken, dess fyllda med hallonsylt penslade med smör och lakrits-/sockertopping. 

Här har vi munkar doppade i choklad med lakrits-/sockertopping. 
Själv tycker jag nog de med bara smaksättning och socker är mumsigast. Men tackar inte nej till choklad-varianterna heller ;-)

Choklad och kokosmunk

Alla fina, färgglada små mini-munkar :-)
Blir nog att göra fler snart och försöka att inte över-fritera dem!

Over and out, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar