söndag 18 augusti 2013

Trilla inte av stolen nu...

Men jag har tränat!!!
Fick ett ryck igår och googlade lite hur man ska göra om man ville börja springa. Eftersom jag har noll kondition så inser jag att det inte går att bege sig ut och springa i en halvtimme. 
Så jag hittade lite tips och kom fram till ett alternativ som kändes bra. 
Ca 20 minuters träning. Gå 5 minuter och sedan springa i en minut.
Passade mig perfekt. Känner mig duktigare än när jag bara går men ändå lagom för mer orkar jag inte när jag är så otränad. 
Får se hur länge detta håller, en vecka kanske? ;-)
Lite extra stolt är jag eftersom det började regna på halva vägen och jag faktiskt fortsatte :-)

Idag var det åter dags för inskolning för lilla E och stora E hade sin första riktiga dag i förskoleklassen. 
Lilla E blev lite leden när jag lämnade, men det var lite domino-effekt, alla de nya barnen blev ledsna idag. 
Däremot sa personalen att det hade gått över fort, hon hade blivit ledsen någon gång till men men att det gått över när de hittade något nytt att göra. 
Stora E hade haft det bra. H lämnade honom och ville stanna kvar till uppropet. Stora E ville helst att han skulle gå med en gång :-)
Man får inte ur honom så mycket nu för tiden men han verkade ha haft kul och lekt med sin bästa kompis som han hade med sig från förskolan. 

I eftermiddags så hade Eric ett gäng kompisar här. Ett tag var det tre kompisar så då var det full rulle här hemma! 

Fotboll och bus!

Oj, blir man blöt om kläderna när man plaskar med vatten? :-D

Sedan kom mamma förbi en sväng på eftermiddagen och tog en kopp kaffe. 
Man får passa på med ute-fika nu, har varit fina dagar så jag har kastat mig ut för att lapa lite sol. 


Så här fint ser det ut utanför fönstret ikväll!

Imorgon ska jag lämna lilla E direkt på morgonen och hon ska vara kvar till 12, ska äta lunch där. 
Då tänkte jag vara hurtig och ta mig en promenad/löprunda. 
Käckt va?! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar