lördag 3 augusti 2013

Fotboll och annat smått och gott

Nu är semestern snart slut :-( 
Försöker att ha det så bra vi bara kan!

Här har vi lilla E i dagens frisyr! Mitt lilla ruffs ❤
Igår tog vi det lugnt här hemma. H var iväg och hjälpte en kompis och flytta. Stora E var iväg och lekte med kompisar hela dagen så det var mest jag och lilla E hemma. Mamma var runt en liten sväng för en elva-kopp. 

Lilla E hade en rätt skön sovstil när hon tog sin middags-lur. 

Lilla fossingen! ❤

Det blev lite kokosbollar igår. Det fick bli lite improvisation då jag inte hade någon kakao hemma. Det blev O'boy-pulver och mörk choklad som ersättning. Inte dumt alls om jag får säga det själv ;-)


Och då måste man ju såklart fika!

Idag var jag och stora E på fotboll. Syrianska kom på besök och i 90:e minuten lyckades de röda sätta 1-0 målet som fyra minuter senare gav tre poäng. 
Vilken glädje! Både jag och stora E hoppade, studsade och skrek av glädje. 
Tyvärr inte mycket till publik. De flesta var väl på stranden kan jag tänka för det har varit kanon-väder!
Under tiden vi var på fotboll var lilla E hos mormor och morfar.
Det gick riktigt bra, inget gnäll när vi åkte och hon hade skött sig fint! 
Annat än när hon härjar loss här hemma. Hon är en riktig vilding med humör som en tonåring! :-o
När vi hämtade henne hann stora E med en match bandy med morfar. Lilla E försökte tappert jaga bollen men var lika glad ändå, fast hon inte hann med!

Ikväll var det återigen en mycket fin solnedgång. Har varit ett par sådana på sistone, mysigt! 
Tyvärr inte någon vidare bild då det är mobilkamera. 



Imorgon är vi bjudna till min kollega och vän med familj. Det blir fika och pool-häng! Så nice! Bra sätt att avsluta semestern på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar