lördag 17 augusti 2013

IronMan

Idag har Ironman gått av stapeln här i lilla Kalmar. Roligt att ett sånt stort evenemang kommer till vår lilla stad!
H och stora E var iväg ett bra tag och spanade in dem på lite olika ställen. Stora E var grymt imponerad av dem som deltog, när vi lyckades förklara så han förstod hur långt de tar sig!
Och det är onekligen imponerande!
Tyvärr slutade deras trevliga stund mindre lyckat. De busade loss när de satt på en gräsplätt och Eric kastade sig ner och blev attackerad av pissmyror. Stackars älsklingen vad han hade blivit ledsen! Det blev glass som plåster på såren och när han kom hem var det lite bättre. Ser ut som han fått en himlans massa myggbett.
Jag åkte förbi dem vid sista löpmomentet en sväng när jag skulle in till stan och ordna med presenter till kalas som stora E ska på imorgon. 
Typiskt nog hade jag inga batterier så jag kunde ta kort på de tappra hjältarna. 

Jag och lilla E stannade hemma och pysslade lite ute medan grabbarna var iväg.
 
Lilla stumpan i storebrors fotbollströja. 
Märks det att han är hennes stora idol? ;-) Tröjan fick jag under inga omständigheter ta av trots att hon hade en annan under och blev jättevarm...

Och så han jag baka några hallongrottor/lakritsgrottor och nytt för idag: blåbärsgrottor. 
Smarrigt! Blåbärsylten är precis som hallonsylten, grannen som har gett oss!
Jag är lite enkelspårig när jag hittat något jag verkligen gillar. Blir lätt att jag fortsätter på samma tema. Så ursäkta om det blir lite mycket hallongrottor med variation nu ett tag...
Hallongrottor

Lakritsgrottor 

Och dagens nykomling, blåbärsgrottor :-)

Naturligtvis var vi tvungna att smaka om de blev goda ;-)

Fika i fina vädret!

Tror de fick godkänt av lilla E :-)

Nu ska jag dregla kudden!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar