söndag 25 augusti 2013

Första tanden, check!

Äntligen har stora E tappat sin första tand! Den har varit lös länge men igår så när jag kikade så låg den nästan bara och hängde. 
Och, i natt hade den lossnat, medan sötnosen sov. Trodde först han hade svalt den, men den låg intrasslad i täcket!
Lyckan är total, i natt kommer tandfén!
För som stora E sa, " hon såg nog inte tanden i natt".
Gullungen, han verkar tro på tandfén stenhårt, precis som tomten. Fast där har han kommit fram till att tomten behöver hjälpredor :-)

Härlig glugg!

Lilla E började dagen med välling i soffan och lite barnprogram.

Mysigt under filten!

Jag gav mig på frukost utomhus, till skillnad från tidigare dagar så var det varmt redan på morgonen. 


Detta var medan stora E och och H fortfarande sov. Lilla E satt inne och spanade fortfarande barnprogram så jag smet ur och sates mig och njöt med denna härliga frukost! Känns som att det kanske kan ha varit sista ute-frukosten i år. I veckan blir det ju inte av och det blir snabbt kallare nu.
 
Lilla E kom dock snabbt ut och höll mig sällskap. Satte sig och mumsade cornflakes vid hennes och stora E:s egna  lilla fika-bord. 

På eftermiddagen blev det besök hos mormor och morfar med middag och fika. Vädret fortsatte att vara på topp så vi kunde sitta ute och ha det gott!

Nu, förbereda inför imorgon och komma i säng tidigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar