torsdag 22 augusti 2013

Samma visa idag igen!

Det känns som att det blir värre och värre... :-(
Det var gråt idag vid lämning av lilla E igen.
När jag lämnade frågade jag om det gick bra att ringa senare för att kolla om det var bättre och det fick jag så klart gärna göra. Men istället för att bli lugnad kändes det bara värre! När jag ringde var hon visserligen inte ledsen men de sa att hon satt i vagnen och var "nöjd" med det, ville inte leka och att det var lite darr på läppen... Lät så sorgligt och det var inte vad jag ville/behövde höra. Hade precis satt mig i bilen efter att ha handlat lite och det blev en tår eller två... :-(
Mamma-hjärtat går sönder!

Igår distraherade jag mig själv genom att köpa en ny telefon (behövde verkligen en, min gamla var över tre är gammal, slö som tusan och hade börjat "skårra")
Dessutom beställde jag en bilstol till nya bilen.


Det blev en Akta Graco, Duo Logic från Lekmer.
Tror det blir kanon, men det är en djungel det där med bilbarnstolar!

Han även med att fixa en lampa till bilen som var trasig, eller ja, ta mig till Seats verkstad och visa prov på hur usel jag är på bilar... 
Jag lät väl och såg nog så förvirrad ut att de hjälpte mig installera lampan också, utan att ta betalt! Stor gilla på den!

Så, eftersom gårdagen blev rätt dyr så fick jag sysselsätta mig något billigare idag ;-)

Det blev bakning och havre-cookies.


Jag gjorde två varianter; en med choklad och non stop.
 
Och en med lakrits och maräng!


Ser inte så mycket ut för världen, men de smakar desto bättre!
Jag är ju barnsligt förtjust i lakrits så detta gluffar jag med nöje i mig!

Barnen tyckte, inte så otippat, att de med non-stop i var godast!
Det var fint väder så vi passade på att ta en ute-fika! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar