måndag 26 augusti 2013

En härlig måndag...

... Finns de?
Jo, nu när jag är ledig halva dagarna på måndagar kan det nog vara så! :-)
Ska även vara ledig halva dagen på fredagar. 
Vi hade en del föräldradagar kvar så vi tyckte det här kunde bli bra. Så blir inte alla dagar i veckan långa dagar. 

Det var så härligt att få hämta mina kids redan efter lunch idag!
Lilla E sov visserligen, men vaknade till lite när jag flyttade över henne från förskolans vagn till vår vagn. 
Då sa hon lite halvt i sömnen: "mamma? mamma!" och så log hon lite innan hon blundade igen! ❤
Hon hade blivit ledsen när H lämnade henne i morse, men under dagen hade det varit mycket bättre. 
När jag hämtade sa en av fröknarna att idag hade de nog fått se den "riktiga" lilla E idag. Hon hade orkat vara vaken till lunchen och hade skuttat runt, hämtat mat, pratat och varit allmänt glad!
Det värmer mitt mamma-hjärta! ❤

På vägen hem stack stora E direkt iväg till kompisar och jag och lilla E gick vidare hemåt. Hon hade vaknat till under promenaden hem men ville inte gå upp ur vagnen utan låg kvar och mös och halv-sov medan jag körde vagnen njure fram och tillbaka. 

Medan jag vankade av och an fick jag syn på denna goding, NOT!!!
Usch så läbbig, inte mina favorit-djur direkt...

Fick hem bilstolen vi beställt idag.
Gick riktigt snabbt! 
Är supernöjd än så länge, men jag har inte monterat den färdigt än för jag började lite sent och det hann bli mörkt under tiden!
I vår familj är det jag som monterar och installerar det mesta ;-)

Slängde mig i soffan en stund nu men det får nog bli sängen snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar