måndag 12 augusti 2013

Inskolning

JA! Första dagen av inskolning avklarad!
Visserligen säger den väl inte så mycket då vi var där en dryg timme bara. 
Men jag trodde ju lilla E skulle vara en liten koala-björn på mig, men hon lekte fint med de andra barnen och fröknarna. Kollade att jag var kvar några gånger bara. 
Stora E hade sin första dag på skolan. Trodde han kanske skulle vara lite avvaktande, men inte då, han sa knappt hej då till mig och gick raka vägen in. 
Blir ju mjukstart för honom på nya stället då han är några timmar nu bara när lillasyster har inskolning. 
Mina finingar! ❤
Imorgon kör vi igen, hoppas det går lika fint då!
Då ska stora E vara med sin farfar en stund när vi är på inskolning, personalen på skolan har upptakts-dagar tisdag och onsdag och det känns onödigt att skicka iväg honom till nya skolan med vikarier om det inte behövs. 

Idag har vi haft rena jojo-vädret. Ena stunden åskar och blixtrar det så att rutorna skvallrar...
Mörkt värre!
...för att bara en liten stund senare vara superfint!

Idag gjorde jag rårakor till lunch, har varit sugen på det ett bra tag nu. Tyvärr var det bara jag som gillade det. Båda barnen rynkade på näsan...
På eftetmiddagen när H kommit hem och vi ätit middag så tyckte jag att vi skulle ha lite mys med fika. Det var ju trots allt en ganska speciell dag: H:s första jobbdag på ett år, stora E:s första dag på fritids på skolan och lilla E:s första inskolnings-dag. 
Det blev mjukgkass med jordgubbs-smak, färdigköpt som man bara vispar upp och slänger i glassmaskinen en stund. 
Nu har vi gått igenom alla smakerna och jag tycker vaniljen slår de andra med hästlängder! (choklad och jordgubb)
Jag gjorde hemmagjord chokladsås, smarrigt. 
Hade glömt att jag inte hade någon kakao och har glömt köpa, så jag improviserade ihop en med O'boy-pulver och mörk choklad!
Det är alltid gott med varm chokladsås till glass!!!

Kvällen avslutade jag med att gå ut och spana efter stjärnfall. 
Jorden passerade tydligen genom ett asteroid-bälte så det skulle vara extra många "stjärnfall". Såg ett par och det är alltid härligt att bara stå och titta upp mot himlen och filosofera lite!

Nu ladda upp med sömn inför morgondagen!
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar