onsdag 14 augusti 2013

Slö-dag

Idag har det varit ganska slappt här hemma. 
Det var inskolning på förmiddagen och stora E fick vara med. 
De gick ut en stund utan att vi föräldrar följde med och det gick ganska bra. 
Såg genom fönstret att hon ropade efter mig ett par gånger, men hon blev inte ledsen i allafall. 
Stora E och jag kunde ha lite kul och lekte en stund inne med hoppgrodor och magneter man kunde bygga med. 

När vi kom hem blev det slappt värre och det drog in åskoväder. 
Ser inte ut så på bilden, solen råkade visst bryta igenom för en kort stund just då, men det har varit riktigt tråkigt väder med regn till och från nästan hela dagen. 


Jag hann, medan lilla E sov middag och stora E hade en kompis hemma för lek, beställa bilder som jag skulle hämta ut senare på kvällen. 
Jag ska ha dem till att göra en liten bok om lilla E till förskolan som hon och de andra kan kika i, och så personalen har bild på mor/farföräldrar om de ska hämta någon gång :-)
Det blir alltså pyssel och klipp o klistra imorgon när det är tänkt att vi ska gå in till personal-rummet en stund och lämna barnen själva med personalen och de andra barnen. 
Just det, när jag åkte in till stan för att hämta bilderna så hade jag helt glömt att det var Kalmar Mini-triathlon. 
Detta betyder att de stänger av en stor väg som är den vi brukar ta oss in till stan via. Det var inte några större problem dit, då var de i och simmade, men på vägen hem....
Oj, oj, oj, var inte helt happy med organisationen där. Det var kö ett antal hundra meter till vägen där de skulle ha ett översläpp med vakter. Såg att en del vände, men tänkte att det var några som trodde de skulle kunna köra ut på den stora, avstänga vägen. 
Men det visade sig att det gällde alla, de släppte inte över någon vid den så kallade övergången. 
Bara att snällt vända om och köra runt halva stan igen...
Tur det finns mobiltelefoner, annars hade väl H efterlyst mig!

Nu ska jag ta och slappa en stund i soffan innan det är dags att slänga huvudet på kudden och däcka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar