fredag 16 augusti 2013

Dra mig baklänges...

Jag har bakat!!! 

Men först dagens rapport från inskolningen. 
Det var lite mer gnälligt och mammigt idag medan jag var kvar. 
Däremot gick det lika bra som igår när jag sa hej då och gick iväg. Det var dags för fruktstund då och lilla E hade spanat in frukten en stund så hon var mest sugen på den och brydde sig inte så mycket om mig då utan strultade iväg med de andra. Sedan kom det ett litet bakslag när de var ute men inte lika mycket som igår när hon blev ledsen och grät. Mest att hon ropade efter mig. 
Ja, hur ska det gå när det är skarpt läge, nu är vi bara borta en timme!

Medan vi föräldrar satt och väntade så var det inte fel med en kopp kaffe. Nappen råkade hänga med så den fick lilla E klara sig utan ;-)

När vi kom hem, efter att ha hämtat stora E, så slängde vi snabbt ihop lite lunch och fick lilla E i säng. Hon var mega-trött, så trött att hon inte kunde somna först. Men till slut gick det som tur var för det behövde hon!
Drygt två timmar snoozade hon!

Stora E pös iväg till en kompis, som vanligt, och honom såg vi inte röken av förrän på kvällen när det var dags för lite fredags-mys och tacos!
Så, han har haft en riktigt kul dag med massa lek! :-)

När lilla E sov och stora E var iväg så bakade jag!  Yihoooo, äntligen!

Det blev hallongrottor och lakritsgrottor!

Jag hade lakritspulver som jag ville göra något med så jag blandade det med smulade maränger och några droppar vatten för att det skulle bli lite "gojsigt"
De andra mumsade mest av hallongrottorna, men jag roffade åt mig av lakritsgrottorna för damn, de var goda!
Nästan löjligt och så enkelt!

Jag och lilla E var ensamma nästan hela dagen eftersom H jobbade och stora E var iväg och lekte. Lilla E passade på att låna några av stora E:s bilar och även en bilbana som hon tyckte var super-kul att köra ner bilarna för. 

Lite film hann vi med också. 
Hi-tech kid fixar det mesta själv...

Ha en härlig helg därute i cyberrymden!  ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar