tisdag 6 augusti 2013

Jobb, jobb!

Sådär ja, då har man klarat av två jobbdagar.
Nu är det bara tre dagar kvar innan det är inskolning på dagis i två veckor.

Kändes sådär att gå upp på morgonen igår, har ju inte direkt anpassat mig och gått och lagt mig i tid.
Likadant var det idag, har sovit riktigt illa också då det har varit så fruktansvärt varmt och båda barnen tyckte det var en bra idé att sova i mammas och pappas säng...


Det var hett, hett, hett igår. Lyxade till det och tog en glass på lunchen och satte mig vid hamnen och kikade ut över sundet! Härligt! Hade dock varit ännu bättre om jag varit ledig tillsammans med resten av familjen!
De hade varit på stranden för det hade varit alldeles för varmt för att vara hemma.

Innan jag åkte hem efter jobbet så tog jag en sväng till IKEA och lämnade tillbaka 3 (!) stolar som det var skavanker på.
Har kanske glömt att vi köpte trädgårdsmöbler för ett tag sedan. Vitt, snyggt bord med 6 stycken karmstolar i trä. Ett riktigt kap, 3.800 gick det loss på. Däremot var det lite surt att 3 av dessa 6 stolar faktiskt fick åka tillbaka för byte. Hoppas på att de jag fick med mig denna gången är bättre!
Ska försöka montera dem idag eller imorgon.

När jag kom hem så var maten serverad och efter det tog vi en sväng till Biltema och köpte ett kast-spö till stora E. Sedan blev det glass och iväg till stranden.
Lilla E var inte alls på humör, var skitsur för att hon inte fick springa och härja fritt på bryggan...
Sedan tog vi oss hem och stora E och H åkte tillbaka för att fiska lite medan jag och lilla E gick och nattade.
Han var riktigt stolt när han kom hem grabben, hade fått en liten abborre på kroken :-)

Resten av kvällen satt jag och skulle försöka programmera en universal-fjärrkontroll.
Grattis till mig själv, höll på att gå helt "bananas" när den inte ville som jag vill.
Får väl göra ett tappert försök till ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar