lördag 24 augusti 2013

Sommar-fest hos grannarna

Äntligen helg! 
Så härligt att hämta Lill-strumpan på förskolan igår! ❤
De ringde faktiskt från förskolan tidigare, (gissa om jag fick en klump i halsen!) bara för att säga att det inte var sådan katastrof som det lät som...
Gulligt av dem. Hon hade inte varit ledsen hela tiden, utan det var bara precis så när jag råkade ringa och så en gång till precis innan jag kom. 
Känns ändå tungt, men fr.o.m. nu är det H som kommer sköta lämningen, jag får det härliga, hämtningen!
Stora E:s flytt till skolan har däremot gått strålande, hittills får jag väl säga. 
Det är ju förmodligen större än att börja skolan sedan. Då är han redan etablerad på skolan, nu är det från lilla, trygga förskolan, till stora, stora skolan.
Från att ha varit störst av alla, till att vara definitivt minst!

Igår var vi bjudna till grannarna för lite sommarfest. Så trevligt!
Vi var fyra familjer som träffades. 
Det blev grillat och vin och barnen lekte. Fast lilla E däckade innan maten, och sov till vi gick hem vid kvart över elva. 
Eftersom jag inte kommit iväg för att köpa någon blomma eller så, så slängde jag ihop lite "hallongrottor", fast med non stop i istället!

Det var precis när vi skulle gå iväg så jag hann inte ens ta kort på dem när de var färdiga.

 De fick följa med rykande heta direkt från ugnen!

Idag blir det kanske en tur till sommarstugan på Ljungnäs, fast egentligen hade vi behövt städa...
Men vem vill göra det när det är fint väder ute???
Måste ju passa på att kräma ur det sista ur sommaren!

H, den galningen, gick upp frivilligt idag för att ge sig ut och cykla klockan 7 på morgonen!
Jag och lilla E vaknade och steg upp vi med när hans klocka ringde vid halv sju, helt ofrivilligt från min sida vill jag bara tillägga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar