tisdag 29 oktober 2013

Veckan rusar iväg!

I måndags var jag helledig, det var "stängnings-dag" på kommunen (all ordinarie personal var på utbildning)

Jag och barnen tog det lugnt, gjorde inget särskilt mer än att jag bakade lite bullar och stora E hade en kompis hemma. (Tyvärr inga bilder på bullarna, de gick åt som smör i solsken)
Vi hann även vara ute en stund innan det började blåsa upp. 


På kvällen var vi bjudna till grannarna för lite fika. Mycket trevligt!
Men under tiden vi var där blåste det upp ordentligt och när vi skulle gå hem (max 50 meter) så var det full storm. 
Grabbarna fick gå ut och hämta grannarnas grill som flugit iväg och vårt brevlåde-lock hade flugit iväg. 
De surrade även fast vår studsmatta en extra gång och som tur var höll den sig där. 
Var några andra här i området som hade slitit sig och tagit sig en flygtur. 

Var lite läskigt att gå hem, det dånade ordentligt. 
Väl hemma kändes det nästan som att huset skulle lyfta. 

Igår var jag och stora E iväg och shoppade lite Halloween-prylar. Det blev ett stort spindelnät och lite fladdermöss. Sedan blev det en tur till Kalmar FF-avhoppen för att inhandla en halsduk och match-biljetter till mig och stora E till på söndag när FF spelar sin sista match för säsongen och allas vår Henrik Rydström spelar sin sista match för Kalmar FF. Det är även tränare Nanne Bergstrands sista match. 
Lilla E var ju också tvungen att få med sig något från shopen, så till henne fick vi med en ur-gullig FF-napp!

Och för att avsluta detta smått kaotiska inlägg så var jag även och tränade igår! 
Ja håll i hatten, det var nästan så jag trillade av stolen själv! :-D
Det var grannen som peppade mig att följa med henne på ett pass på Friskis & Svettis, indoor walking, gruppträning med crosstrainer. 

Förhoppningsvis släpar jag mig iväg på fler!

Nu sova, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar