söndag 27 oktober 2013

Då var helgen snart slut

Men imorgon är jag och barnen lediga hela dagen. 
Det är så kallad "stängnings-dag" på kommunens skolor/förskolor och personalen har utbildning. 
Ska bli mysigt, synd bara att det verkar vara storm på ingående. 

Så här fint var det på morgonen för någon dag sedan. 

Igår var barnen och H hemma hos H:s föräldrar. Det var höststädning i området där de bor så de hjälpte till. 
Stora E har även en kompis från sin klass som bor bara några gator bort från dem så han fick leka också :-)

Under tiden härjade jag runt efter de sista detaljerna på min 90-tals outfit. 
Jag tänkte gå för en tidig 90-talsstil, hade varit hemma hos föräldrarna och plockat på mig några riktiga fullpoängs-plagg.  Me,n så snubblade jag på kläderna som fick mig att helt svänga om. 
Träningsjacka á la Adidas, kort manchester-kjol, fotbolls-liknande tröja, fotbollsstrumpor och ett på basketdojjor med Union Jack. 
Det var nästan klockrent på hur jag såg ut under senare delen av 90-talet. Popsnöre som jag var...
Bild? Tyvärr, jag väljer att inte lägga ut denna über-trendiga outfit. För allas välbefinnande :-D

Nostalgi på hög nivå, alkoläsken Hooch!

Festen var kanon, allt var 90-tal! 
Och alla hade ansträngt sig med sina kläder aå det var riktigt kul att se allas utstyrslar. 
Teletubbies, karaktärer från Pulp Fiction, fotbollslandslaget från -94, Spice Girls etc. 
Festarrangörerna hade gjort ett häst-jobb och allt var verkligen toppen ned till minsta detalj!

Idag blev det lite lekplats-besök och picknick ute, man får ju passa på.
Var fint väder på förmiddagen men blev regn framåt dagen, tur vi hade hunnit vara ute en stund. 

Löven viner i vinden, nu är det höst, fast en väldigt varm sådan. 

Blev en liten paus på en parkbänk medan barnen sprang runt och busade med varandra. 

Mina finingar ❤

När vi varit ute en stund och fått i oss lunch och frukt började det bli dags för middags-lur för lilla E. Stora E stannade kvar och lekte med grann-kompisen. 

Hon ville först inte alls sova. Jag hade läst och sjungit för henne, men hon bara satte sig upp hela tiden och verkade hur pigg som helst. 
Då sa jag att jag skulle gå ut ur rummet en stund. 
Vanligtvis brukar hon protestera och vill inte alls vara själv. Men idag sa hon bara "ja" och började leka lite på sitt rum. 
Efter en stund hörde jag att det började bli lite tyst därinne. Jag kikade in i nyckelhålet och då hade hon satt sig i sin säng och pysslade med sina nappar. 

Två minuter senare kikade jag in igen och då sov den lilla prinsessan. ❤
Jag var helt förbluffad, vanligtvis får jag inte lämna rummet utan att hon börjar gorma!

Nu ska jag sova så jag kan hitta på något kul med barnen imorgon. 

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar