måndag 21 oktober 2013

Måndag och sjuk liten pojk.

Japp, då sållade man säg till lämmel-tåget igen och för att toppa det hela var det riktigt höstigt och ruggigt väder.

Jag fick lämna lilla E på förskolan, kvar hemma blev H och stora E. 
Stora E vaknade i natt och kom in till vår säng, kokhet och började senare att yra ordentligt. 
Blev inte mycket sömn för någon. 
Jag gick och la mig i lilla E:s rum, men hon var oroliga också. Förmodligen för att hon sov första natten i sin egen säng på sitt egna rum. 
Det fick faktiskt över förväntan ändå, trodde hon skulle vakna och tok-vägra somna om, men det var mest att hon vaknade till och inte riktigt visste var hon var. 
Så i kväll blev det samma procedur. Somnade riktigt fort faktiskt!

Eftersom stora E var hemma och behövde vila så bestämde jag mig för att ta lilla E till lekland. 
Hon hittade en lära-gå-vagn och den höll hon hårt i stora delar av tiden. 

Vågade åka rutschkanan själv. Ingen rädd flicka man har direkt!

Cykla igenom ett skojigt hus med cykel var kul :-)

Bäst att ta en paus, men lika bra att pausa i vagnen så inte någon annan tar den. 
Men det hade hon inte behövt oroa sig för, det var inte många där idag. Kanske 3-4 barn till...

Imorgon blir det jag som vabbar!
Så chip, chop nu ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar