söndag 20 oktober 2013

Snart är helgen slut :-(

Då var helgen snart slut. 
Tur att man jobbar halvdag på måndagar, det gör det hela lite mer uthärdligt. 
Vi har inte gjort så mycket i helgen. 
Igår blev det en sväng till svärisarna för middag. Så skönt att slippa tänka på middag! 
Barnen tok-busade! Det var kittlande monstret (farfar) och barnen som stimmade loss hej vilt och barnen skrattade så de kiknade och svärfar blev helt slut. 
Men kul hade de!
Tyvärr glömde jag mobilen hemma så det blev inga bilder på buset!

Vad har annars hänt då? Jo, kommer ni ihåg mina lakritskolor som jag kokt för kort tid så de blev alldeles för rinniga? Försökte rädda dem genom att "kapsla" in dem i choklad. Men det hjälpte inte, de rann ut och såg ut som pannkakor, typ. 

Jobbiga att äta, fula som stryk, men gooooda!
Sedan skulle jag göra lite cakepops-smet. Men den blev inte så smarrig...
Hade mjuk chokladkaka och blandade det med lite av min misslyckade lakritskola, som inte var doppad i choklad plus lite marshmallowfluff. 
Det blev ingen hit smakmässigt, så vi får se om jag gör något av den eller helt kasserar den. Ska sova på saken. 

Lite lugn och ro med barnprogram. 
De behövde varvas ner lite innan de skulle lägga sig efter buset hos farmor och farfar. 

Idag visade sig att brödet var slut när jag kom ner och skulle göra frukost. 
Blev till att snabbt slänga ihop lite scones. 
Pimpade till dem lite med pumpafrön och sesamfrön. Blev faktiskt en stor förbättring med minimal ansträngning!

På eftermiddagen tog sig hela familjen till IKEA, lite små-prylar stod på listan. 
Inget upphetsande... Barngrind, bordstabletter och stekpanna :-D

Nu har dottern blivit nattad i sin egen säng i sitt egna rum för första gången. Vi brukar annars natta henne i vår säng och lägga över henne i en säng vi har bredvid vår säng. 
Får se hur länge det håller ;-)

Nu ska jag njuta av de sista timmarna på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar