fredag 11 oktober 2013

Yeah! Fredag, fredagsmys och fotboll!

Äntligen fredag! Så härligt, bästa dagen i veckan!
Barnens farfar hämtade stora E på skolan så jag hämtade lilla E på förskolan och så åkte vi och inhandlade fredagsmyset. 
Men först, den obligatoriska turen på lilla gung-gräshoppan på förskolan. 
Det har blivit en liten mys-tradition att ta en liten sväng på "gungisarna" innan vi åker hem från förskolan. Stora E tycker också det är lite kul som tur är, för han är ju oftast med. ❤

Nu tar jag min väska och går ❤

Om man inte har någon docksäng så får man improvisera lite. En plast-back till leksakerna fick duga. Lilla E ville också prova, men backen var lite för liten :-D

Efter lite lek var det dags för fredagsmys, tacos!

Jag fick en hjälpreda i köket, stora E skar grönsakerna. Han gjorde ett kanon-jobb!

Sedan fick jag en hjälpreda till, fast hon åt mest! :-D

Och nu, nu är det fotboll!
Måste-match i vm-kvalet. Vet inte hur länge jag pallar att kolla, lite för nervöst. 
I skrivande stund ligger Sverige under med 1-0...

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar