måndag 14 oktober 2013

Here we go again...

...fast i lemmel-tåget...

Verkar som att många är sugna på att jobba denna måndags-morgonen! Ha, ha! :-D

Måndagar är ju halvdagar på jobbet för mig, skönt att kunna hämta barnen tidigt!

Riktigt fina höst-färger!

H är fortfarande sjuk här hemma, så jag får ta hela markservicen
Det blir mycket när det ska göras mat, tömmas och fyllas en diskmaskin, (hur överlevde man någonsin utan???) samtidigt som lilla E hoppar och klänger på mig eller syskonen börjar gnabbas. 
Som tur var höll de sig lugna en stund så jag kunde härja fritt i köket som behövde göras iordning innan maten. 
Lite överambitiöst att dra igång ett bullbak mitt i maten kanske...

...men jag var så sugen. 
Det blev två olika varianter. 
En med smör, mandelmassa och vaniljfyllning och en med smör, lemoncurd och vaniljfyllning. 
Båda blev smarriga men jag gillade nog den lite mer vanliga varianten med smör/mandelmassa/vanilj mest. 

Nu ska jag dregla kudden lite!
God nattens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar