lördag 12 oktober 2013

Här händer det grejer

Ja! Vm-drömmen lever!
Igår säkrade Sverige andra-platsen i kvalgruppen och därmed en play-off plats. 
Matchen var alldeles för spännande för mig så jag bestämde mig för att börja fila på stora E:s födelsedagstårta. (Sprang dock lite fram och tillbaka och lyckades se när Zlatan gjorde 2-1 målet!)
Stora E har önskat fotbolls-tema till sitt kslas och vad blir då bättre än att få in en Kalmar FF-logga? :-)

Nu hade jag inte riktigt allt hemma för att det skulle bli helt rätt, men det var ju å andra sidan bara ett utkast så det fick duga. 

Den är gjord helt i marsipan. 
Bakgrunden ska egentligen vara vit och allt som är svart ska vara i guld. 

Är faktiskt nöjd för jag hade egentligen ingen aning om hur jag skulle göra eller hur det skulle bli. Hade skrivit ut en kopia på loggan som jag hade till hjälp. 
Sedan blir det naturligtvis finslipning till den riktiga ska göras!
Den här då? Jo, den har stora E börjat nalla på redan. ❤
Men när han såg den tyckte han i allafall den var cool! 
Gott betyg av en snart 6-åring!

Här har vi busan lilla E i farten, som vanligt. Hängandes i grinden till trappan med en blöja på huvudet. (Oanvänd kanske jag ska tillägga :-D)

Och så gav jag mig på att baka knäckebröd. 
Frö-knäcke skulle det bli, gick käpprätt åt h-vete!
Blev så arg så det blev inte ens någon bild. Det skulle vara inne i ugnen i 40 minuter men efter en halvtimme var den kolsvart och helt bränd. 
Slängde allt och gick till lekplatsen med lilla E istället. Där var redan stora E med en kompis. 
Jag har knappt sett röken av honom idag. Han har lekt med kompis hela dagen och var först ute hela förmiddagen och sedan iväg till kompisen och stannade där och åt middag. 

Efter misslyckandet i köket tidigare ville jag komma på fötter igen och satte igång kola-kokning. 
Lakritskola var det tänkt och, ja, det blev super-gott!
Tyvärr så kokade jag inte kolan tillräckligt länge (tycker bara det är jobbigt med termometer så jag brukar ta lite på måfå) så den blev lite lös. 
Ska ställa in den i frysen så kan jag doppa den i choklad sedan så blir det nog bra ändå!

Hi, hi, ser mest ut som att jag kokade brunsås! :-D

God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar