söndag 13 oktober 2013

Slapp-söndag? Skulle inte tro det!

Idag har det varit fullt ös från morgon till kväll!
Stora E har lekt på förmiddagen, jag har varit iväg och fixat present till kalas. 
Fixat lunch. 
Sedan var det dags för stora E att gå på kalas. 
Sedan åkte jag och lilla E till mormor och morfar och blev serverade mat, smarrig biff med stekt lök, kokt potatis och sky-sås. Slurp!
Sedan var det dags att hämta stora E från kalaset. Vi åkte tillbaka till mormor och morfar och fick kaffe och hemmagjord äppelpaj med vispad grädde. Mera slurp!

Efter det behövde vi ut och röra på oss. 

Vi lekte datten. Lilla E förstår ju inte riktigt hur det går till. Men hon sprang runt ändå och slängde sig på marken och låg där en stund och spanade i det blå :-)

Sedan blev det löv-krig!
Lilla E skrattade så hon kiknade när hon fick löv på sig! ❤

Stora E på väg att få in en riktig fullträff på sin mamma! :-D

Rulla runt i lövhögen funkar det med. Börjar nog bli lite trött av kalasande och bus! ❤

Nästan lika roligt att räfsa ihop löven igen...

... och klippa gräsmattan, eller ja, grusgången :-D

När vi busat och myst färdigt var det mörkt och vi åkte hem nöjda, glada och trötta!
En liten kort mys-stund i soffan när vi kom hem sedan var det dags att lägga barnen. 
Efter det var det dags för veckans storhandling. 
Sedan plocka fram kläder och annat inför imorgon. 
Hu, jag blir trött bara jag läser allt! 
Vad gjorde H kan man ju undra. 
Han har problem med bihålorna och är rätt däckad och mör.
Vid halv elva slängde jag mig i soffan, total-slut efter en intensiv dag, och helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar