tisdag 8 oktober 2013

Börjar gå åt rätt håll!

Ja, nu känns det som att det vänder. Är fortfarande seg, men känner mig betydligt bättre än i helgen. 
Så, nu har jag orkat börja titta lite på tårta till stora E. Har hela tiden trott att det är en Lego Chima tårta som önskats, men han överraskade mig häromdagen genom att säga att han ville ha ett fotbolls-kalas och då även en fotbollstårta. 
Det är ju rätt tacksamt, en fotbolls-tårta kan man slänga ihop rätt enkelt, grön marsipan och lite vit kristyr till kantlinjer så är man nästan i hamn :-)
Har skrivit ut den här :

Ska klippa ut den och försöka göra en sådan i marsipan att få in någonstans i tårtan!
And now for something completely different...

Det syns inte så bra, men här står två rådjur.
De stod på vägen när jag kom ut genom dörren i morse på väg till jobbet. De hoppade lite nonchalant in i skogsdungen när jag kom ut, inte direkt rädda. 

Det här är nya hämtnings-rutinen när jag och stora E kommer och hämtar lilla E på förskolan om dagarna. 
När vi kommer ut genom dörren möter de här två söta gung-krumelurerna oss. Båda barnen har kommit på att de är lite kul och då är det ju onödigt att gå förbi dem utan att gunga en stund :-)

Lill-snuttan upptäckte vad ryggsäcken verkligen är till för och var ju såklart tvungen att prova att gå runt med den en stund!
Ha en härlig kväll!
Själv hoppas jag kunna somna tidigare än föregående dagar. Igår var hon halv ett senaste gången jag kollade klockan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar