söndag 3 november 2013

Snart är det måndag och det var lääänge sedan...

Ja, vart har jag varit kan man ju undra. 
Var länge sedan det blev något inlägg, så det här blir väl långt...
Eller inte, blir kanske mest bilder. 

Helgen har rusat fram. 
Innan jag hämtade barnen hos farmor i fredags så hann jag med en lång-lunch på stan med en god vän jag önskade jag kunde träffa oftare. 
Kul att vi äntligen fick ses i allafall, det är inte lätt att sy ihop det med hus-renoveringar, jobb och hämtningar på förskola/skola. 

I torsdags så blev det att åka hem snabbt för lite Halloween-fix. Godis skulle ordnas och så lite dekorationer så klart!

Fiffiga servett-pumpor fyllda med godis. 

"Blod-mjölk"

Mini-pumpor

Först var vi tvungna att äta och vi körde fredagsmys en dag för tidigt. 


Efter maten var det fritt fram att nalla i bus eller godis-skålen!

Lite läbbigt spindelnät, kunde nog blivit bättre om jag haft lite mer tid till att finjustera. 

Denna spindel lyckades jag skrämma hela familjen med. 
Barnen var det inte riktigt meningen att skrämma dock...
Den går på batteri och hänger helt harmlöst, men om man låter lite eller rör vid den så åker han snabbt ner i sin spindeltråd för att sedan sakta klättra upp igen samtidigt som han sprattlar lite med benen. 


Lilla E:s nya nöje är att lägga sig på mattan, verkar dom hon tycker det le mysigt med den mjuka mattan.  
Här blev det att bläddra i lilla boken. 

Storebrorsan med på ett hörn ❤

Och så kom dagen vi hade väntat på, om än lite vemodigt. 
Henrik Rydströms sista match och även tränare Nanne Bergstrands. 
Stora E hade haft turen att få vara med i line up:en, (gå in med spelarna).

Det blev borta lagets, Mjällbys dräkt (de gula), med nummer fem på ryggen och han fick då gå in med en Kalmar FF-spelare, Jonathan McDonald. 

Alla uppradade och här tackas Nanne av. 

Här står han min lille 5:a, passade rätt bra, han är ju fem år, i några dagar till! :-)

Ett tag regnade det som attan, tur vi satt under tak!

Henrik Rydström med dotter går ett varv runt arenan och tar emot ordentligt med applåder.

På vägen hem blev det till att köa lääänge. 

Nu är jag helt slut, skulle behöva helg med en gång igen! :-D

Och veckan som kommer är det skarpt läge på kalas-fixande, nu måste jag verkligen börja !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar