måndag 18 november 2013

Kalas, vab och pepparkakor

Jaha, då överlevde man kalaset! :-D
Kalasandet gick fint, men det kändes som att man hade behövt vara en bläckfisk för att tillfredsställa alla barns "jag vill ha, kan jag få..."
Nu kör vi bildkavalkad så det ryker!

Tårta "to be"

Tyvärr blev jag inte nöjd med smakerna. Hade chokladfluff och sylt och lemoncurd-grädde. Jag tyckte lemoncurd-grädden blev lite mjäkig och hade slut på curd, så jag tog lite citron-essens. 
Big mistake!
Tyckte det smakade lite beskt...
Barnen åt ändå mest glass så det gick bra ändå! :-)

Fotbollstårtan innan dekorationerna kommit på plats. 

Sedan hade jag lite fullt upp och hann inte ta kort innan tårtan började försvinna ;-)

Idag fickan det bli vab med lilla E som haft feber under helgen från och till. Piggare idag så det blir nog förskola imorgon. 
Imorgon är det är drop-in fika på stora E:s skola, barnen har bakat :-) Ska bli riktigt mumsigt och mysigt!

Blev löjligt sugen på pepparkakor, och då särskilt skurna sådana. Dessutom mycket enklare att göra än vanliga som man ska stå och kavla ut gång efter annan. 

Grannen hade bakat pepparkakor med sina barnbarn så när hon berättade det blev jag sugen och lämpligt nog fanns recept på baksidan av ett reklamblad. 


Nu ska jag snart stupa i säng! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar