onsdag 6 november 2013

Gah!

Imorgon är det kladdkakans dag!!!
Hur har jag kunnat missa detta? Måste försöka hinna slänga ihop en imorgon när jag kommer hem från jobbet!

Jag har börjat så sakteliga med kalas-fix. 
Tårtbotten, check!

Jag har aldrig gjort den innan, men är, utan att ha smakat den, verkligen nöjd!
Precis lagom höjd och verkar ha en fin konsistens. 

Den är gjord enligt glas-principen, eller vad den nu kallas...
Man tar så många ägg man vill ha, häller de i ett glas sedan tar man fram två likadana glad och i det ena är det lika mycket socker som ägg. I det andra tig jag en tredjedel potatismjöl, en tredjedel vetemjöl och sista tredjedelen med kakao
Sedan lite vanillinsocker och bakpulver på det. 
Enkelt så det förslår!

Började även pula lite med dekorationer till tårtan, men är inte riktigt nöjd så vi får väl se om jag använder dem i slutändan. 


Nu måste jag sova!
God nattens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar