torsdag 14 november 2013

Häpp!

Tjena, fena, mittbena!
Det var minsann inte igår!

En kombination av trötthet och fix inför stora E:s kalas som är på söndag är min ursäkt denna gången...

Kör en bildkavalkad på vad som hänt den senaste tiden.

Vi har hunnit med kladdkaka, inte på kladdkakans dag dock, det blev en eller två dagar senare. 
Den blev inte alls som jag tänkt mig. Platt och rinnig. Jag hade velat ha en hög, små-kladdig kaka. 

Till fars dag blev det tosca-kaka. 

Första gången jag gör det, men det blir nog fler gånger, riktigt mumsigt!

Ska bara tänka på att göra lite mer topping än receptet säger, det kan man aldrig få för mycket av tycker jag :-)

En variant blev med hackad sötmandel istället för flagad, riktigt gott faktiskt. Nästan godare än med flagad mandel då det blev lite mer tuggmotstånd. 

Lilla E har upptäckt hur kul det är att klä ut sig. Här blev det mammas högklackade skor och Kalmar FF-halsduk. Oj, så tjusig man blev ;-)

Måndagen åkte jag till Malmö i ottan, och åkte hem senare på dagen. Min moster som gått bort alldeles för tidigt skulle begravas. 
En riktigt tung dag! 

Dagen efter var det stora E:s födelsedag. En present blev det på morgonen innan det bar av till skola/förskola. 
Lilla E använde kartongen som garage till småbilarna. 

På kvällen var det tårt-tajm och mera presenter och uppvaktning när mor-/ farföräldrar kom på fika. 
Stora E slurpar i sig marsipan-namn-skylten. 

Igår blev det pytt i panna á la Mamma Bakar. Med falukorv istället för annat kött. 
Gillar det massor, är inte så förtjust i den vanliga varianten. 

Och så de obligatoriska tillbehören, inlagda rödbetor och stekt ägg såklart!

Nu ska här fortsätta härjas inför söndagens kalas!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar