söndag 28 april 2013

Bra avslut på helgen!

Idag har jag varit på Gårdby Lantcafé och haft lite fika-mys med underbar vän!
Det är inte varje dag man får dricka gott kaffe i lugn och ro, så det gäller att passa på och njuta!
Lite för kallt för att sitta ute tyvärr, men det är ju mysigt inne med och det var sällskapet som var det viktiga!
Det är alltid trevligt att få "catch up" ibland, man hinner ju inte alltid ses så ofta som man skulle vilja göra.
På vägen hem blev det ett besök på Ölands Choklad, det är ju en smärre katastrof att jag inte har varit där innan, eller, kanske egentligen inte, då hade jag behövt träna bort ännu mer fläsk, ha, ha :-D
Kunde iallafall inte låta bli att köpa på mig lite smarrigheter (det är ju trots allt fortfarande helg), så det blev chokladbräck med lakritspolka, chokladbräck med flingsalt samt en nougatbit med crisp och choklad. Den senare tog jag bara en liten smakbit på, resten gluffade H i sig, med lite hjälp av lilla E. Lakritspolkan slukade jag däremot nästan själv och flingsalts-chokladen står numera ensam kvar...

I fredags gjorde jag slag i saken och klippte mig, SÅ himla skönt att bli av med kalufsen nu när värmen börjar komma (?)
Var säkert halva rufset som klipptes av! :-)

I går var jag och stora E på fotboll, (H var med grabbarna och åt mat och ölade innan, och under matchen) så lilla E fick vara hos farmor och farfar, och vi fick lite egen-tid.
Mys på hög nivå med min stora kille! ♥
Det är så härligt, för han gillar verkligen att gå på fotboll, och det är inte bara för att han får mumsig-heter när vi är där ;-)
Han sitter och hejar och klappar händerna, hm, undrar hur mycket vi fotbolls-tokiga föräldrar har påverkat honom? ;-)

Nu ska jag förbereda lite inför kommande vecka med nyttig mat...
Imorgon är det skarpt läge, veckan som gick var bara lite mjukstart :-o

Härligt med kort arbetsvecka förresten!

God Natt på er så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar