måndag 15 april 2013

Monday, monday!

Jaha, då var helgen över för den här gången, men som tur är så kommer den snart igen! :-D

I lördags var det Ladies Night, alltså inte showen, utan ett gäng glada tjejer som träffas och äter och dricker gott!
Den här gången var vi i Färjestaden och mumsade. Mycket trevligt!
Till värdinnan gjorde jag pralinerna jag nämnde i tidigare inlägg, så här blev de när de var klara:






Jag tog det ganska lugnt med vinet, visste att det förmodligen skulle bli bra väder, så jag ville kunna vara igång och vara ute och mysa med barnen under dagen och inte ligga och hänga i sängen och vara risig.

Eric lekte med kompisar hela dagen, förrutom när han var iväg på fotbollsträning på eftermiddagen. En kompis kom förbi med sin mamma, de skulle till lekplatsen, men de fastnade här istället och vi tog en kopp kaffe.
Lilla E härjade runt rätt bra ute i solen så hon fick sen lunch och den lilla sötnosen somnade i stolen. Jag pysslade med disken under tiden och så kom jag på att hon var ovanligt lugn och tyst så jag kikade över och den lilla sockertoppen satt och sov, nickade till och då höll hon på att vakna. Fick upp henne och lade över henne i vagnen, kanske lite skönare ;-)
Lilla snuttan, då är man nog rätt trött om man kan somna i stolen!
Just då var en av stunderna när Eric inte hade någon kompis hemma, så då fick han och jag en liten mys-stund i soffan på altanen.
H var och bytte däck på bilen så han var iväg en bra stund.
Sedan blev det en liten testing av min nya mackapär jag köpt, en tvätta-fönstret-maskin. Vet inte om jag tyckte den var särskilt effektiv, men jag får väl ge den några chanser till!

Det var en mycket härlig dag och jag hoppas att det kommer många fler sådana nu.
Dagen avslutades med att jag och H slängde oss i soffan och tittade på The Hobbit, en ganska trevlig film, även om jag tycker att det är rätt påfrestande med filmer som man vet har en uppföljning och inte har ett vettigt slut, utan verkligen slutar mitt i något spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar