tisdag 23 april 2013

Nu är det klippt!

Jajamen, nu får vi se hur länge till jag är gift... ;-)
Såhär ligger det till: Jag vill gå ner i vikt och har provat det mesta, men aldrig varit fullt ut motiverad och har alltid slutar mitt dietande eller träning efter några veckor.

Igår kom jag på den briljanta (???) idén att fråga H om hjälp med att utforma ett tränings-/ kostschema till mig.
Han har ju varit inne i seriös träningssväng sedan förra året så han vet vad som krävs för att jag ska kunna gå ner i vikt.
När han ger sig på något så gör han det till 110%, annars kan det vara, så han har läst in sig på alla möjliga grejer man kan tänka sig om träning och kost.
Så, ur den synpunkten tror jag att han är rätt person att hjälpa mig gå ner.
Hur det går med vårt förhållande, en helt annan fråga! ;-) He, he...

Så idag har jag svullat i mig lite extra för att ha något att gå ner :-D
Proppade i mig en trevlig macka till frukost och en kaka på det.
Till lunch blev det ytterligare smarrig macka med god röra och så var jag ju bara tvungen att köpa något smarrigt när jag ändå var inne på Konsum.
Väl där inne fick jag beslutsångest å det grövsta, förmodligen för att det handlade om det sista smarriga jag kan stoppa i mig i mängder på ett bra tag.
Det blev till slut några pistage-bitar.
Mumsigt!
När jag kom hem presenterade H upplägget.
OH MY GOD!!!
Cykla till och från jobbet, så ofta vädret tillåter, typ varenda dag. Det är 1,2 mil om dagen.
Sedan träning hemma måndag-torsdag. Två dagar ut och gå/jogga i 30 min och två dagar träning hemma med övningar och vikter.
Sedan hälsosam mat på det!
Han måste ha en över-tro på mig eller så njuter han av att plåga mig! :-D

Ska ge det ett ärligt försök. Lovar att återkomma med hur det går, blir säkert några sura inlägg här i framtiden!
Nu ska jag bara bestämma mig för om jag ska börja redan denna veckan eller om det blir först på måndag!

Bakningen lär ju gå sådär...
Känns inte helt bra att baka om jag inte får smaka själv! Det enda som är bra med detta upplägget är att helgerna blir frizoner, kan äta lite mer, men ska naturligtvis inte svulla samt att det är träningsfritt!
Kanske kan baka någonting litet på helgerna då :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar