fredag 26 april 2013

Status-uppdatering:

Liket lever!
Jodå, det är faktiskt sant! :-D
Veckan har gått bättre än jag trott, men det har ju å andra sidan bara varit två dagar jag har kört på...
Det värsta är att cykla till jobbet, mest på grund av att det är en tant-cykel-modell och att det är taskigt med luft i däcken. Det senare kan man ju tycka att jag kan göra något åt, och jo, jag försökte idag på vägen hem, gick fint med det ena däcket, men det andra fick jag inte av "pluppen" på så jag kom inte åt att pumpa däcket.
Suck, det är SKITJOBBIGT att cykla med opumpade cykeldäck!!!

Hittills denna veckan har jag tränat följande:
Cyklat fram och tillbaka till jobbet, 1,2 mil tur och retur, 3 dagar.
Gått i rask takt, 30 minuter, en gång.
Tränat övningar hemma, bl. a med hantlar, ca 30 minuter, en gång.
Under två dagar ätit nyttigt.
Idag blev det lite fusk då jag slurpade i mig Indiskt på lunchen.
Jag och en jobbarkompis har i flera år klagat på att det inte finns någon indisk restaurang här i Kalmar. Men nu, inom loppet av två veckor, har vi två!
Sedan var vi hembjudna till svärföräldrarna till kvällen och då var det skaldjur i alla dess former + fläskyttrtfilé-gryta med ris.
Eftersom jag inte är så förtjust i skaldjur så så blev det mest fläskytterfilé-gryta för mig och så blev det kladdkaka med glass till efterrätt som jag naturligtvis var tvungen att svulla i mig lite.
Det som är bra att jag får äta lite mer på helgen, inom rimliga gränser förstås, och att det är träningsfritt.

Igår fick jag och lilla E lite egentid. Jag slutade tidigare för att stora E skulle till simskola. Jag och lilla E stannade hemma och var ute hela tiden stora E och H var iväg. Det var kanon-väder och lilla E är verkligen en ute-tjej. Skulle nog vara ute hela dagarna om hon fick, så det är så härligt att det börjar bli vår och härligt nu så man kan vara ute mer!
Hon var helt slut lilla tjejen på kvällen sedan när vi skulle gå och lägga oss. Det tar på krafterna att härja loss ute ❤

Nu är de dags att sova, imorgon blir det förhoppningsvis fotboll med stora E, kanske med lilla E också om vi inte kan leasa bort henne några timmar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar