tisdag 9 april 2013

Fika, feber och brandstationen

Jag och stora E tog en snabb, men mysig fika idag. Slutade tidigare idag så jag kunde hämta honom från förskolan eftersom lilla E fått feber, så slapp H och hon gå ut och iväg.
När jag hämtade honom satt de och åt lite mellis, så jag slog mig ner en stund tills stora E var klar. När han var färdig kastade sig en flicka runt halsen på honom och kramade honom "hej då". Trodde jag skulle smälla av, så gulligt! Det är samma gulliga tjej som stora E själv sagt att han tycker är "bäst och sötast av alla tjejer" ❤. Ah, de växer så snabbt, undrar om det är en blivande svärdotter 😉
Vi tänkte lyxa till det och åka iväg och ta en fika, så skulle H och lilla E få en lugn stund hemma och ta det lite extra lugnt. Hade siktat in oss på Länsmuséet, som har ett riktigt mysigt fik, men de hade stäng. Så det blev en tur till Ekelunds istället. Stora E älskar att fika, men är ingen lång-fikare, som jag är, än ;-)
Han smällde i sig sin obligatoriska chokladbolle med pärlsocker och innan jag hann svälja kaffet så var han färdig och påklädd och ville åka hem.
Mitt lilla gull ❤.
Men det är ändå alltid mysigt att få lite egen-tid med min lille pojk!
Han hade varit med förskolan på brandstationen så han hade ju lite att berätta, det hade varit spännande förstås! De hade fått sitta i två brandbilar!
Nu, gosa med febrig liten E. Hoppas på snabbt tillfrisknande! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar