onsdag 3 april 2013

Älskar kort-vecka!

Visst är det härligt med kort-veckor. Snart är det ju helg igen!

Igår blev det lite chocolate chip cookies. Kollade runt på nätet efter lite olika recept och till slut blev det ett hopkok samt lite frilansning då de flesta recepten krävde råsocker, muscovado socker eller farinsocker och något sådant "fancy" hade inte jag hemma. Provade med sirap istället och tycker de blev ok.
Tror dock att jag förvarat dem fel, eller så blev de inte så bra som jag trodde, för de är lite för sega tycker jag allt. Tycker de ska vara sega inuti men knapriga utanpå.
Hur som helst, de smakar gott och det är ju väldigt enkelt att göra.

Idag åkte jag hem tidigare från jobbet. Alla system, datorer, telefoner, ja, rubbet, lade av så det gick inte att jobba alls.
H och barnen hade åkt och handlat, så när jag kom hem unnade jag mig en kopp kaffe och en kaka från igår på altanen i solen.
Så underbart skönt! Satt nästan och somnade i solen. Hoppa verkligen att våren är på gång nu och att det inte blir fler vinter/snö bakslag!

Nu ska jag äntligen dregla kudden!
God natt!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar