lördag 30 mars 2013

Glad Påsk!!!

Hoppas ni har det mysigt i stugorna trots att det har kommit mer snö. I alla fall i de här delarna av landet.
I torsdags var vi över på andra sidan bron, Öland, och träffade fina vänner.
Vardagen lunkar mest på och det blir inte så ofta man träffas, så det var extra mysigt att kunna ses och det blev mumsig mat, massa godis och många skratt.
Jag tillhör kategorin människor som inte har många vänner, men de jag har är jag så otroligt glad över att jag har och de är nära vänner som jag absolut vill ha kvar i mitt liv. Däremot har jag blivit en rätt kass vän i och med att barnen kommit till världen.
Jag beundrar verkligen alla som verkar ha tid och ork till att styra upp vardagen med småbarn, samt få till parmiddagar, fester och jag vet inte allt.
Jag bara hoppas att vi har vänner kvar när barnen blivit lite större och man får lite mer egentid igen.
Innan vi åkte till Öland hade vi varit i simhallen, stor E började sin simskola och lilla E fick prova på att plaska.
Lilla E var lite seg i starten men ungefär lagom till vi skulle packa ihop tyckte hon det var super och ville inte alls gå.
Stora E:s första simlektion gick kanon och han lyssnade fint på simlärarinnan.
Det var skärtorsdagen det! Fullt ös!

Långfredagen var fylld med lite allt möjligt. Vi var och kollade lite på Modehuset, vid Hansa City och sedan blev det en snabb sväng och kik på bil. Vi har precis börjat titta på en ny så vi vet inte riktig vad vi vill ha än. Helst skulle jag vilja ha en hybrid-Suv men då har vi väl typ ett alternativ, Lexus, så det kan vi nog glömma ;-)
Några tips på en bra familjebil, gärna miljöbil?
Efter det blev det lunch på Ikea.
Sedan var stora E och H en snabb sväng till simhallen och plumsade och plaskade igen.
På kvällen blev det tjejmys inne på pub med en vän jag träffar alldeles för sällan. Vi har känt varandra sedan början av 2000-talet när vi gick på Högskolan tillsammans men sedan dess har det blivit längre och längre mellan gångerna. Nu var det ett år sedan vi sågs, men ändå kan vi ta upp tråden där vi var senast utan att det känns konstigt eller krystat och vi kan prata om allt!
Hoppas det blir liiite oftare vi kan få till träffar i fortsättningen!

Idag har vi varit hos svärisarna på middag och H:s syster var också hemma.
Innan dess hade jag rockat loss här hemma med något så upphetsande som dammsugning och svabbande :-D
Imorgon blir det besök hos mina föräldrar och sedan är det tänkt att stora E ska sova över där.

Fullt ös som sagt, måndagen är nog enda dagen vi inte har något inbokat!

Här har vi bild på lillan i nya baddräkten och på det underbara vädret när jag skulle ta mig till puben i går. Men, inte stoppade det mig! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar