måndag 25 mars 2013

Lite av varje :-)

Idag har det blivit en liten sväng till Kosta Outlet med världens bästa kollega och vän!
Mycket trevligt!
Småbarnsmammor som vi är, scannade vi av stället ytterst effektivt på två timmar och då ingick en glass-fika.
Jäklar vilken god glass det var, kul-glass med lakrits-, dammsugar- och Lion-smak!
Udda, otippat och alldeles, alldeles underbart :-)

Väl hemma satte jag igång lite bakning.
Hittade recept på sockerrus.se, chokladbollstårta i tre lager. Mörk-, ljus- och vitchokladbolls-smet!
Låter löjligt gott och smeten är mumsig så det verkar lovande!
Har gjort smeterna, tre olika, och lagt de i formar.
Nu ska den bara monteras ihop och så ska jag täcka dem med marsipan tänkte jag.
Ska försöka länka till inlägget, men nu bloggar jag från mobben, så jag gör det imorgon när jag har datorn igång.

Här kommer bilder på dagens fynd:
Haj-tröja och Star Wars-tröja till stora E
och liten baddräkt och en stickad mössa till lilla E. Trots att baddräkten ser pytte ut tror jag den är alldeles för stor!
Och så en ensam stackars bild på den blivande chokladbolls-tårtan.

Ny ska jag dregla kudden, god natt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar