torsdag 31 januari 2013

Akuten!

Igår var en jobbig eftermiddag och kväll.
Vi fick åka in till akuten med lilla E.
Det blev full kaos, jag var inte hemma från jobbet, stod och väntade på bussen, så H fick ta båda barnen och lassa in i bilen.
Jag ringde i halvpanik till min underbara vän och kollega, hon var fortfarande kvar på jobbet så hon skjutsade in mig till akuten ♥. Så jag var redan där när de kom.
Lilla snuttan ramlade och slog huvudet i bordskanten.
Stor bula, men vi fick i allafall komma hem. Var på gränsen att vi fick stanna över natten för observation eftersom det var en rejäl smäll. Men läkaren kände på ryggraden och hon mådde bra i övrigt, förutom en hel del ledsen såklart, så han tyckte ändå att vi kunde observera henne hemma.
Lilla snuttan, hon däckade när vi kom hem och sov fint hela natten och till och med när jag gick iväg på morgonen. Det blev vak-natt, vi skulle kolla till henne några gånger under natten tyckte läkaren.
Usch, sånt här tar på krafterna, idag är jag helt färdig, slut och förbi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar