tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År!!!

Hoppas ni har haft en härlig julhelg och ett sprakande nyårsfirande!

Vi har haft det lugnt och myst ordentligt!
Julen spenderade vi som vi gjort sedan stora E kom till världen; dag och middag hemma hos mina föräldrar och kvällen med tomten och julklappsutdelning hos H:s föräldrar.
Sedan var det ju en bra jul med mycket ledigt och det har blivit en hel del familjmys; bara vi fyra samt även mormor/morfar och farmor/farfar besök.

I mellandagarna hade H fixat överraskning åt mig. Det blev bio och hotell-natt och barnen var bort-leasade till farmor/farfar respektive mormor/morfar.
Mormor hade kommit hem till oss med lill-tjejen och sovit. (första gången hon sov utan någon av oss) Det hade gott super-bra, men hon hade varit vaken mellan två och tre på natten! :-o Stackars mormor, men hon verkade nöjd ändå med att ha fått kvalitetstid med lillan och hon hade inte varit ledsen när hon vaknat, bara legat och myst. ❤

Nyår var också lugnt och vi firade den hemma. Vi var på tidig kväll inne i sta'n och spanade in fyrverkerier som är nere vid slottet. Alltid samma tid och kanal varje år. :-) Det är mysigt, men det gör mig ganska mätt på fyrverkerier då det är så stort så man garanterat inte ser något som slår det vid tolv-slaget.
Efteråt tog vi en liten fika hos mina föräldrar och på hemvägen däckade lilla E. Sedan började jag krokna vid halv elva tiden och bestämde mig för att snooza en stund och bad grabbarna väcka mig en stund innan tolv.
Sedan vaknade både jag och lilla E av att det smällde så hela familjen var uppe och firade in nya året.

Sedan tror jag bestämt att jag glömt skriva att lilla E numera går omkring här hemma. Hon tog sina första tre steg den 27 november, sedan höll hon på så, några steg i taget. Super-mallig förstås!
Dagen innan julafton började hon ordentligt och nu märker man att hon nästan vill springa för hon tar sats. :-D
Så, slut på lugnet med andra ord...

Dags att dregla på kudden, ingen sovmorgon imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar