tisdag 15 januari 2013

Here we go again...

SNÖ! Jag har fått nog!!!
Jag gillar snön, typ, på julafton och några efterföljande dagar. Kan till och med sträcka mig så långt att det är ok att den ligger till över nyårsnatten... Men sedan får det vara nog, så kul är det inte.
För, visst tusan började det snöa, och inte lite heller, igår kväll när man skulle lägga sig.
Och gjorde det fortfarande när jag skulle upp.
Det paradoxala i det hela är att jag faktiskt uppskattar att skotta snö, men det är mest för själva känslan att man ser att det händer något. Precis som när man räfsar löv och klipper gräsmattan, det är inte snön i sig själv jag gillar ;-)
Men visst kan jag erkänna att det är helt ok när det dalar ner lite fint och man är ute medans det fortfarande är mörkt och skottar och det är lugn och stilla. (Men det erkänner jag knappt ;-))

Sedan har jag en kollega på jobbet som vet att jag AVSKYR när det snöat kolossalt.
Vad gör han då? Jo, nästan varje gång det snöar eller snöat så kommer han in-studsande, hur glad som helst, i rummet och sjunger "Jag ser det snöar, jag ser det snöar"
Jag och min rumskollega (som hatar snön minst lika mycket som jag) vet inte vart vi ska göra med honom, tvinga honom att skotta ut våra bilar när det är dags att gå hem kanske? Moahahahaha :-D
Som tur var är det en person som jag och min älskade rumskollega har väldigt roligt med, så vi kan ta det.

I går kväll fick jag ett ledsamt besked, en släkting är sjuk och just nu går mina tankar till henne och hennes familj ♥
När något sådant här ledsamt händer en nära så blir jag alltid väldigt fundersam, nere och djup. Igår satt jag och grubblade mycket och gör man det för länge märker jag, att i alla fall är det så med mig, att jag börjar komma in på djupare och djupare tankebanor.
Det kan vara svårt att ta sig ur den funderingarna när man väl börjat. Men jag kramade mina barn lite extra igår.
Man vet aldrig hur mycket tid man får, så att börja vara lite mer närvarande, uppskatta det man har, även vardagen som man ibland finner tröttsam och dryg, och tala om för dem man älskar att man faktiskt ÄLSKAR dem.
Jag är dålig på det, men ska verkligen försöka att bli bättre!

Djupt avslut på detta inlägg... Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar