torsdag 3 januari 2013

2/1, en stor dag i barnens liv :-)

Jajamen, ibland bara händer det, som reklamen säger... ;-)

Igår lärde sig stora E att åka skridskor, efter bara andra försöket på isen, vår lilla stjärna! Och så stolt han var också, det bara lös ur ögonen på honom! ♥
Så nu ska han bli både fotbollsspelare och ishockeyspelare när han blir stor. :-D

Och lilla E då? Jo, hon bestämde igår att det var mycket roligare att gå, så nu har hon skippat krypandet helt och strultar omkring med stapplande steg!
I tisdags var jag och stora E på på lekland. Oj vad kul vi hade det, men svettigt värre! Undrar vem som tycker det är roligast egentligen... Hi, hi, älskar de uppblåsbara rutschkanorna!
Lille sötnosen hittade några äldre barn som han lekte med på slutet, när vi egentligen skulle åka hem, men de var väldigt gulliga och lät honom vara med trots att de var mycket äldre än Stora E. Säkert 10-12. Så vi blev kvar och var där säkert i 5 timmar! Stora E var i alla fall stolt och tyckte att det var kul att leka med de stora barnen. Jag frågade honom hur det kom sig att han började leka med dem. Då sa han bara att "jag träffade de inne i hopp-borgen och bestämde att jag ville leka med dem och så gjorde jag det". Sötis där!

Hur går det då med mitt bakande kan man ju undra? Inte alls är väl svaret på det... skulle behöva en morot som att någon ber mig göra något till ett särkilt tillfälle eller så, för just nu vill jag bara mysa hemma med barnen. Förhoppningsvis kommer baklusten tillbaka när det blir "som vanligt igen" med jobb och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar