fredag 11 januari 2013

Snö igen...

Och jag är inget större fan!
Visst, det kan vara kul att slira runt i pulkabacken med barnen. Men där går väl också gränsen för mig!
Idag har det snöat ofantliga mängder här i Kalmar, galet mycket, och det har inte slutar än...
Dessutom blåser det vilket gör det så där lagom mysigt.
Vi har iallafall fått till lite fredagsmys och taco-middag! :-)
Dagen började dock inte lika bra...
Skottade en halvtimme på morgonen så H och barnen skulle slippa det. Skulle även borsta av bilen åt dem (visst är jag extremt snäll?) och lyckades dra igång billarmet! Sedan missade jag bussen med en hårsmån, var allt lite sur, för enligt min mobil-app så var den försenad så jag skulle ha hunnit med den om den kommit på tiden som det stod i appen. Men, grubblade inte allt för mycket över det då de går var tionde minut, trodde jag.
Nej, men självklart har de sedan nyår dragit in på bussarna så nu går de var tjugonde minut istället. Och naturligtvis var den sen...
Att komma hem från jobbet var en pärs det också. Bussen var knöka-full och en halvtimme sen. Sedan blev det till att pulsa hem sista biten, på vissa ställen var det snö upp till knäna, tur man har stövlar!

Jag är numera ägare av en mycket fin reflex-väst inhandlad på mitt favoritställe, IKEA. Osexigt, fult, sunigt och kanske till och med lite tantigt (H tyckte det stämde in på alla tre benämningarna) Men som jag sa till honom, hellre sunig än död!

Har nog inte berättat det, men det var en dödsolycka tidigare i veckan vid infarten till vårt bostadsområde. Riktigt läskigt, en äldre man kom gåendes med en cykel och skulle korsa stora vägen och blev påkörd av en minibuss.
Det var mörkt och vi har sagt sedan vi flyttade in att den korsningen är livsfarlig och att det för eller senare kommer att hända något. Nu ska det utredas om det behövs mer lysen. Hemskt bara att något sådant här måste hända först, innan bättre belysning kan komma på tal.

Så här såg det ut på jobbet idag när jag kikade ut genom fönstret. Kände sig nästan insnöad och då sitter jag ändå på fjärde våningen. Nästan mitt på dagen också, men det ser snarare ut som början till kväll!

Nu ska det mysas en stund innan läggdags.
Godnattens på er!

Ps. Ni kanske inte vet vad sunigt betyder...
Tror det är ett arv från min älskade mamma som kommer från Skåne.
Hur ska jag förklara sunigt då?
Hm, töntigt är väl det närmsta jag kommer, med inslag av att vara "ute" :-D
Ds.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar