fredag 13 april 2012

Tårtbotten

Jag skrev ju tidigare om hur jag misslyckades med min tårtbotten till dotterns doptårta.
Igår kom svärmor runt med ett recept och en tårtbotten! Så himla gulligt! Det är hennes mormors recept och till skillnad från min så är den hög, luftig och fin!
Dessutom så har mamma erbjudit sig att hjälpa till med tårtorna!
Huvudpersonen för det hela ligger just nu och sover på min arm, hon har varit väldigt klängig på sistone på dagarna och när hon sover på dagen vill hon bara sova hos mig, möjligtvis vagnen. Sonen sitter i soffan och kollar tecknat. Han har påsklov från dagis och vädret inbjuder inte direkt till några uteaktiviteter.
Själv känner jag mig lite hängig och känner hur det börjar klia i halsen. Attans, det är bara två veckor kvar till dopet och jag har varken tid eller lust att vara sjuk!
Vill baka, baka, BAKA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar