onsdag 4 april 2012

Desperations-bak :-D

Ja, nu var jag riktigt baksugen och bestämde mig föra att det skulle bli bak även om det så skulle ta halva natten. Och, ja, klockan är snart halv tolv så det blev rätt sent men väl värt det.
Har precis plockat ut dessa godingar ur ugnen. Inte så vackra men ack så goda!
Det är vaniljsnurror. Jag är inte världens största fantast av kanel, men tackar aldrig nej om jag får en hembakad goding, så därför bestämde jag mig för att prova med vaniljsmak i fyllningen istället.
Jag var extremt sugen på något gott efter ännu en rätt kämpig dag med två små sjuklingar här hemma. Sonen som var helt utslagen igår var dock pigg som en lärka idag, men han hade fortfarande feber på morgonen så det var ju inte direkt läge att ta sig någonstans. Men försök säga det till en uttråkad 4 åring. Lilltjejen har varit gnällig och klängig så det har inte blivit så mycket annat gjort än det nödvändigaste.
Efter att lillasyster kom till världen har sonen blivit sämre på att leka själv. Han var väldigt duktig på det innan, så han har haft det lite tråkigt idag min stackare. Ska försöka kompensera honom imorgon med lite lek och en tur till lekplatsen om han är kry nog och vädret inte är alldeles för dåligt.




Hur som helst, som ni ser är jag inte någon van bullbakare. Anledningen till att jag sällan bakar bullar är enkel, jag avskyr att hålla på med degar som ska jäsa hit och dit. När jag är sugen på något vill jag att det ska bli färdigt så fort som möjligt så att jag kan mumsa på det så fort som möjligt. Tålmodig är jag inte när jag har fått "the munchies" Nu ska jag ta hand om bullarna. Ska bli kul att överraska sonen med härligt fika med bullar till mellis! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar