lördag 14 april 2012

Så var det dags igen...

Jahopp, då var stora E sjuk igen.
Lille tappre plutten var iväg med sin pappa på pirat-utställning på muséet idag, men var inte alls med på noterna utan gick mest och mumlade för sig själv och hängde med huvudet. Det slog inte H att han kunde vara sjuk så först när de kom hem märkte jag att han hade feber.
Det var ju inte länge sedan han var sjuk, så trist, och han som hade sett fram emot fotbollsträningen imorgon, då de har haft två veckors uppehåll.
Funderar på om även lilla E är sjuk då hon har varit skrikig en hel del idag. Men det kan även vara magen som krånglar möjligtvis. Vi har börjat med smakportioner till henne nu. Kul, hon gapar som bara den och skulle nog svälja hela skeden om hon fick möjlighet! :-)
Stora E var inte alls så imponerad av mat på det viset, men hon tar väl efter sin mamma det lilla livet. Än så länge har det blivit potatis och idag provade vi lite havregröt.

Nu ska jag nog lägga huvudet på kudden och "ladda" för en sjukdag imorgon också. Känner mig inte helt hundra själv, river lite i halsen. Men så länge man själv är på benen funkar det. Värre är det när man själv är helt däckad och ska ta hand om de små.
Som tur är har jag en underbar mamma som kommer runt med mat imorgon. Blir dessutom en favorit, lasagne! Mmmm.
Och med det säger jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar