fredag 6 april 2012

BAKA!!!

Ja! Idag har jag bakat!!!
Tjihoo.
Sonen är nu frisk och han var iväg på dagis några timmar idag så då passade jag på!
Det började dock inte så bra. Jag tror min lilla tjej har något emot macarons eller nått.
Precis samma visa som när jag försökte mig på det förra gången. Lagom till jag skulle spritsa ut macaronsen så började hon gallskrika och allt blev mest pannkaka.
De ser dock lite bättre ut idag, men jag kan inte få dem släta, måste försöka googla mig fram till hur man ska göra... Man ser ju spritsningen, de ser ut som snurror. Men jag har läst mig till att man inte ska blanda så att smeten blir för lös heller för då reser sig inte macaronsen, men så här är ju inte heller snyggt. Sedan är de lite knottriga också...
Men, vad är det, 5:e försöket så jag får helt enkelt jobba på det.

Hur som helst, försökte göra de lite påskiga, ägg-inspirerade skulle man kunna säga :-)
Jag har ingen smaksättning på själva macaronsen, fyllningen är samma som när jag misslyckades totalt förra veckan, vit chokladkräm med citron och en gnutta crème fraîche.

För att få till någon sorts "ägg-look" har jag dekorerat dem med en gul chokladlins.


Dessa ska med till en knytis-fest imorgon där vi fått uppgiften att ta med efterrätt, men de är bara något lite extra till kaffet.
Den "riktiga" efterrätten ska bli cupcakes.
Dessa har jag förberett så långt jag orkade, blir citroncupcakes med en mörk chokladfluff.
De ska sedan dekoreras med färgad vitchoklad och lite påsk-pynt.
Lägger upp bild på dessa när de är klara!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar