lördag 6 juli 2013

Semester!

Kan ni tänka er, jag tog mig igenom gårdagen på jobbet trots att jag inte sovit en blund sedan 2.30 på natten. Jag låg och halvslumrade sista halvtimmen innan jag gick till jobbet. Var där vid 6.30...
Den lilla stumpan, hon hade det riktigt jobbigt! Hon somnade runt 19 på torsdagen men vaknade vid 22 igen. Gick inte att somna om, hon var så ledsen :-(
H var uppe med henne till 00.30 sedan gick det äntligen att få henne att somna igen. Men inte så länge. 2.30 var det som sagt dags igen. Ingenting hjälpte, till slut funkade det att sitta i soffan och titta på film, Laban-filmen gick varm, men sova var det inte tal om. 
Efter att jag gått till jobbet somnade hon i vagnen och sov från och till hela dagen till jag kom hem vid 15. 
Jag tog mig nog igenom dagen enbart pga att det var sista dagen innan semestern!
Och äntligen är det semester!
Som jag har längtat! Visserligen blev det inte så mycket firande att semestern börjat som jag tänkt, men pizza blev det iallafall. 
Så, istället för vilt "nu-har-jag-äntligen-semester" firande så gjorde jag kuliga saker, som att koka nappar och vällingflaskor.

Sedan åkte stora E hem till mormor och morfar och fick vara där på kvällen och sova över. Han hade tidigare varit hos farmor hela dagen för att få ha lite kul. Inte så lattjo för honom när de inte kan göra något för att lillasyster är sjuk. 
Så det fick bli heldag och natt hemifrån för honom. 
När jag lämnat stora E hos mormor/morfar, som dagen till ära fått hem morbror på besök, så åkte jag hem och nattade lilla E och jag somnade med henne. H ville inte väcka mig, vilket nog var bra, så jag sov hela natten, förutom några avbrott när lilla E var ledsen. Men natten var betydligt bättre än föregående!

Idag har jag faktiskt lyckats med att baka, fråga mig inte hur, men jag gjorde det ;-D
Det blev bullar med lemon curd-smörkräm. Jag missade att det skulle vara ägg i bulldegen så de blev nog inte så goda som de kunde ha blivit. Men jag kan öre dem i alla fall!

De såg nästan ut som pizza-bullar när de kom ut så jag placerade dem i en pizza-kartong till denna bilden :-)

Strössel på några, så blev de ännu kalasigare!

Nu ska jag natta lilla E.
Stora E och H är med barnens morbror och paddlar en kvälls-tur med kanadensaren. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar