torsdag 18 juli 2013

Nu är vi hemma!

Efter en si sådär 5 och en halv timmar i bilen är vi nu hemma på svensk mark!

Vi har haft det sååå bra men det är också rätt skönt att komma hem och efter att ha nattat barnen slänga sig i egna soffan och om en liten stund sängen. 

För någon dag sedan fick jag den här lilla fina blomman av lilla E. 

Inte för att hon kan kommunicera att den var till mig, men avryckt från stjälken och placerad i min hand räcker gott och väl för mig! :-)

Sådan här fin utsikt hade jag från baksätet när vi började närma oss Kalmar. 
Inte helt fel, eller hur?!

Resan till Danmark gick som tidigare nämnt helt strålande med knappt några protester alls. Resan hem gick också riktigt bra, inte lika smärtfritt, lilla E var ledsen, mest för att vi glömt vällingflaskan i Danmark och när vi gjort en provisorisk med sugrör istället passade inte det och hon grät tills hon somnade utan att få i sig någon välling. Men när hon vaknade efter en stund igen så slurpade hon fint i sig och var vaken och glad resten av resan. Stora E skötte sig fint, förutom lite tjat och gnat men på det stora hela får vi nog säga att bilresorna blev mycket över förväntan!

Lilla E tyckte det var jättekul med vindkraftverken. Och det är det ju en del som susar förbi o våra trakter och ner mot Skåne och Danmark :-)
Stora E tyckte också det var kul att ha "vindkraft-spaning" när han var liten men nu tyckte han mest det var jobbigt femtioelfte gången lilla E ropade "oh, oh" när vi åkte förbi ett vindkraftverk. 

Nu ska jag stupa i säng!
Hoppas barnen tar sovmorgon imorgon, men det är väl att hoppas för mycket ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar