söndag 28 juli 2013

Sommar, snart är semestern slut :-o

Ja, nu är jag inne på sista veckan på semestern. Ska försöka njuta och inte få jobb-ångest redan!

I lördags hade vi en mycket bra dag hela familjen!
Sommaren är bara så nice!
På förmiddagen var jag och barnen hemma hos föräldrarna och hann träffa min bror och säg hej då innan han begav sig hemåt efter sommarbesöket.
H var på cykeltävling. Det gick bra och det var precis som i tävlingar barn brukar vara med i, alla fick medalj! :-D

Eftermiddagen, kvällen och natten spenderade vi på Öland hos goda vänner. Stora E lekte med deras pojk hej vilt och var uppe tills vi åkte hem vid tolv :-o Lilla E däckade vid halv nio så mamma fick ta ett glas rosé i lugn och ro ;-)
Det var en underbar kväll, vi kunde sitta ute i deras uterum med öppen dörr hela kvällen! Inga mygg där inte, här hemma blir vi fullkomligt uppätna på kvällarna. 

Igår såg det ut så här, trodde det var åska på gång men det blev aldrig något. 
Idag ser det nu på kvällen ännu värre ut och det är väldigt kvavt ute så vi får väl se om åskan brakar loss här. 

Vi har ju haft så himla bra väder senaste tiden så nu när det är lite sämre vet man inte riktigt vad man ska ta sig för. Är så bortskäm med att bara kunna öppna dörren och låta barnen springa ut och leka. Det får väl bli tråk-saker. Som att städa och tvätta, något som man ligger lite efter med nu när vi bara kastat oss ut i fina vädret!

Jag har hittat en ny diet jag tänkte testa när det är dags för jobb igen...

Flexidieten. Har aldrig hört talas om den innan, vi får väl se hur det går, och om jag orkar köra igång...

Här har vi lilla krull-totten ❤
Lilla E blir extra lockig när det är varmt och fuktigt ute. :-)

Idag var vi runt mina föräldrar och tog hämtmat på vägen. Tänkte det skulle vara skönt för min lilla mamma att få slippa laga mat till oss, som hon alltid gör annars när vi kommer, så det fick bli lite indiskt och kinesiskt. Jag verkligen älskar indiskt! Mamma hade inte ätit det så hon ville prova det också. De andra är inte så glada i det så till dem blev det kinamat!

Nu ska jag förhoppningsvis få en lugn stund i soffan innan det är dags att nana kudden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar